Top hits - szerintem

Meggyőződésem, hogy egy nép mentális állapotáról, kultúrális igényességéről rengeteget elárul, hogy milyen zenéket hallgatnak (igen, jól érzitek a szarkasztikus utalást a magyar viszonyokra, ez van...). Sajnos hiába hallottam egy-egy nekem tetsző számot a rádióban még kint, a SoundHound-dal sem tudtam megtalálni, ezért megkértem Jacobot és Anrit, két kedves grúz ismerősömet, hogy küldjék már át nekem a szerintük népszerű grúz pop / rock / stb dalokat. Rengeteg linket kaptam (innen is köszi), szeretném a szerintem legjobbakat megosztani veletek.

Irakli Charkviani

Irakli Charkviani-tól nemcsak Jacob, de Anri is küldött dalt. Engem kicsit Viszockij-ra emlékeztetett, vagy ha magyarra akarom fordítani, akkor Hobora. A Mephe néven is ismert költő, prózaíró és zenész sajnos már nem él, állítólag a halála után még népszerűbb lett, mint életében.

Az első dal arról szól, hogy menjünk valahova, játszunk a gitáron addig, amíg az Isten halálba nem küld minket.

 

A "Silent Swim" c. dala angolul van, nekem nagyon tetszik.

 

Nino Katamadze

Nino Katamadze-től is több dalt kaptam. Ő egy jazz énekes, stílusa alapján nekem Rúzsa Magdi jut eszembe - leszámítva, hogy öregebb nála és testesebb is egy picit, viszont nagyon tetszik a szenvedély, amivel énekel.

Az első dal egy elfeledett szerelemről szól, amire visszaemlékszik, amikor az utcán sétálva a szerelme hajának az illatát érzi meg.

 

A következőt pedig azért választottam tőle, mert ebben egy grúz férfi zenekar hagyományos grúz népviseletben énekel vele:

 

New One

Ezt az együttest senki nem ajánlotta, csak ahogy hallgattam a youtube-on a számokat, ide ugrott a lejátszó, és megtetszett. Ahogy olvastam, csak két single-ük van, de elég sikeresek és népszerűek nemcsak Grúziában, de a környező országokban is.

 

MokuMoku

Anri ajánlására, hát, ez nekem nagyon bejött, ha legközelebb Tbilisziben járok, szerintem elmegyek a koncertjükre.

 

Tornike Kipiani

Grúzia is, mint sok más ország, beleszaladt a showbizniszbe, és mint utólag kiderült, Anri is indult ebben a buliban. Nem nyerte meg, de a barátja igen. Az ő egyik cover-jét küldte el, elég eredeti Kylie Minogue feldolgozás.

 

És végül, de nem utolsósorban, a személyes kedvencem, Anri, aki ezt a videót küldte el nekem: ő a gitáros.